Jäsenkirje 3.2014

JÄSENKIRJE 3.2014

Juuret-stipendi: ensimmäinen Juuret-stipendi luovutettiin 31.5.2014 Kiuruveden Lyseon uudelle ylioppilaalle, Riikka Heikinmaalle. Onnittelut hänelle!

Kiuruvesi-seuran ohjelma Kiuruvedellä Iskelmäviikon aikana heinäkuussa.

1. Juuret mitalin luovutus Iskelmäviikon avajaisten yhteydessä keskiviikkona 16.7. klo 12.00
  2. Kiuruveden kaupungin vastaanotto torstaina 17.7.*Kokoontuminen Kaupungintalolle, jossa Arctic Milkin yritysesittely klo 13.45 (Hygieniavaatimusten vuoksi käynti juustolan tiloissa ei ole mahdollista)

*Lähtö Moneral Oy:lle (Sahatie) 14.30

*Moneralilla kaupunki tarjoaa pienimuotoisen ruokatarjoilun.

Ilmoittautuminen Uolevi Kärkkäiselle 3.7.2014 mennessä puh. 040 54 83 910 tai sähköpostilla uolevi.karkkainen@pp.inet.fi Ilmoita myös, jos osallistujilla on ruokavalio-ongelmia.

3. Maaseutukaupungin teatteriesitys ”Lemmenhotelli Mimosan Hipiä” perjantaina 18.7. klo 14.30 Kahdellekymmenelle ensimmäiselle ilmoittautuneelle seura tarjoaa ilmaisen pääsyn ko. esitykseen. Ilmoittautuminen Aino Blombergille 3.7.2014 mennessä puh. 040 5834 657 tai sähköpostilla aino.blomberg@gmail.com
  4. Lauantaina 19.7. klo 09.30 Kiuruveden Kotiseutuyhdistyksen järjestämä tilaisuus Kiurusalissa, jossa esitellään Kirkonkylän historiaa. Mukana on muistelemassa tunnettuja henkilöitä omaa nuoruuttaan Kiuruvedellä. Tilaisuus on avoin kaikille. Myös vanhojen asioiden tai tapahtumien muisteleminen on tarkoitettu kaikille.

Maaseudun Elinvoimaisuus ry järjestää kesäseminaarin 25.7.2014 klo 14–16 Kuorevirralla Viljo konemessujen oheistapahtumana. Seminaarissa esitelmöivät maatalousministeri Jari Koskinen ja professori Matti Kärkkäinen metsätalouden ajankohtaisista kysymyksistä. Ohjelmassa on lopuksi paneelikeskustelu asiantuntijoiden voimin. Seminaarin yhteistyökumppaneina ovat myös Kiuruveden kaupunki ja Poppia pankki. Tilaisuus on avoin kaikille.

Syksyn tapahtumia:

1.  Helsinki Merellä risteily Helsingin edustalla elokuun 23. päivänä. Liity hienoon seuraan ja vietä lauantai-iltapäivä merellä lounaan ja hyvän Kiuruvesi-hengen merkeissä. Ilmoittaudu 15.8. mennessä Roope Remekselle puh. 040 3535 903 tai sähköpostilla juho.remes@itella.com Lisätietoa myöhemmin.
  2. Perinteinen Mykyrokkajuhla on sunnuntaina 9.11. klo 13.00. Paikkana on vanha tuttu, Sompion koulu Keravalla. Tilavuokran ja raaka-aineiden kustannusnousun vuoksi, joudumme korottamaan maksua, joka on 20 euroa aikuisilta. Alle 15 vuotiaat ilman maksua.  Laita aika kalenteriisi ja kerro ystävillesikin rokkatilaisuudesta! Lisätietoa myöhemmin syksyllä.
  3. Opastettu käynti Vermon raviradalle. Raveista kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä Elsa Kankaaseen puh. 040 700 1710.

Savolaisseurojen yhteistoimintaa

Viime talvena järjestetty savolaisseurojen yhteinen Muikkutapahtuma oli menestys.         31.1.2015 syödään muikkuja ravintola Kaisaniemessä. Laita päivä kalenteriisi ja tuo ystäväsäkin mukaan. Lisätietoja myöhemmin.

Jäsenmaksu 2014

Jos jäsenmaksun maksaminen on unohtunut, nyt olisi hyvä aika hoitaa se. Tämän vuoden jäsenmaksu on 15 euroa. Ainaisjäsenmaksu on 150 euroa. Jos et ole varma, oletko maksanut 2014 jäsenmaksusi, voit tarkistaa asian seuran puheenjohtajalta.  Seuran pankkitilinumero on entinen: FI 30 8000 2108 5686 67.

Kiuruvesi-seuran hallitus